dimarts, 14 de desembre del 2010

ARC IRIS DEMANA A LES INSTITUCIONS QUE NO RENUNCIEN A RECUPERAR EL TRENET

Les Mancomunitats de la Safor i la Ribera, la Conselleria d'Infraestructures, i el Ministeri de Medi Ambient han anunciat un projecte per a convertir l'antic traçat del tren Carcaixent-Dénia en una via verda. No obstant, Arc Iris considera que esta iniciativa, que es presenta com un gran assoliment, representa en realitat renunciar de forma definitiva a la recuperació del trenet entre Carcaixent i Dénia.
La via verda és la solució més barata per a les administracions. En realitat el que necessiten les comarques de la Safor i la Ribera Alta en matèria de transport, i així ho ratifica la densitat de trànsit de la carretera Tavernes-Alzira, és l'extensió del servei de Ferrocarrils de la Generalitat des de Castelló de la Ribera fins Dénia, recuperant el traçat de la línia Carcaixent-Dénia, que va desaparéixer en 1969.
El projecte, encara que costós, és factible, i ni la Valldigna ni la Safor deuen renunciar. De fet, a principi d'esta legislatura va estar a punt de tramitar-se una proposició no de llei del Grup Socialista a les Corts Valencianes per tal de recuperar eixe tram del trenet. La mort sobtada del diputat que l'havia de tramitar va deixar la iniciativa aparcada, i la roïna financera de la Generalitat tampoc ha ajudat a prendre'n interès.
La línia Carcaixent-Dénia va donar servei durant vora un segle fins 1969, i durant els primers decennis del franquisme fins i tot van començar les obres de prolongació entre Carcaixent i Castelló de la Ribera, on ara hi ha la darrera parada del "Metro". Amb eixe tram s'haguera pogut anar des de Simat a València en trenet si no s'haguera abandonat la línia.
Ara és el moment per a que les institucions recuperen aquell projecte, rescaten els terrenys i pressuposten partides per tal de fer-lo realitat. La carretera Tavernes-Alzira està absolutament saturada, i el creuament d'Aigües Vives és un autèntic perill per l'existència d'un hospital, un col.legi, una residència i diverses urbanitzacions residencials que generen constants eixides i incorporacions a la carretera, per no parlar de la travessia de la Barraca. Els veïns de la Barraca potser són els qui més agrairien la tornada del trenet.
D'altra banda, cal advertir que molts dels terrenys de l'antic traçat del tren han estat ocupats de forma il.legal per particulars, sobretot absorbits per horts de tarongers, tal com ha denunciat Arc Iris en altres ocasions. La deixadesa de la Generalitat ha estat evident en este aspecte.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

La idea és bona, però hi hauria que posar-se d'acord amb tots els pobles per on passava el trenet, i això serà difícil.

Anònim ha dit...

Si hi ha interés i ganes, tot es pot fer.

un del seca ha dit...

i de la paloma que mos unia en la costera en llasam mos en el pla de corrals que rres de rres.

Anònim ha dit...

Ni Paloma ni gavilán. I si vols anar a l'estació de la Vall, perds mig matí fent transbord amb l'autobuset de la platja. Simat al cul del món.

Anònim ha dit...

Ni gavilan ni paloma, ara tenim AVE.
Si els alcaldes que hem tingut, no tingueren cotxe, hi hauria de tot: Trenet, paloma, paquita i cotxe de valència .... i metro a Benifairó.

Anònim ha dit...

i el auto del tio Palet que també el recuperen

Anònim ha dit...

I el carro del tio Carmelo pa replegar el fem.

Anònim ha dit...

Estaria molt bé. Es podria posar un autobús desde Simat a l'estació o inclús apropar-la fins el pla o l'encreuament de Benifairo. A més es podria fer un autobús jove per tal que els joves no tingueren que agafar l'autobús quan van de marxa. Però en governs que soles pensen en grans esdeveniments i obres faraòniques em pareix una utopia.