Un vehicle elèctric de quatre rodes amb capacitat per a sis passatgers més el conductor, amb alimentació mixta mitjançant una placa solar al sostre i el recarregament de la bateria amb la xarxa elèctrica, destinat al transport de passatgers i objectes poc voluminosos pel casc urbà de Simat amb una tarifa única, és el projecte guanyador del concurs d'idees per a la creació d'empreses convocat per Arc Iris el passat mes de juliol amb la intenció de contribuir a la reactivació de l'economia local. L'autor és un estudiant universitari de Tavernes de 19 anys, Enrique Clar, que ha renunciat al premi per la impossibilitat personal i financera de posar en marxa el projecte.
S'hi han presentat dos projectes més, un del mateix autor que consisteix en la construcció d'un hort solar a un lloc indeterminat del terme municipal de Simat, bé des de l'administració pública per a l'alimentació de la xarxa pública d'enllumenat o bé des del sector privat, i el projecte d'una empresa dedicada a la rehabilitació d'habitatges antics, del que és autor un membre d'Arc Iris que prefereix romandre en l'anonimat.
El termini per a la presentació d'idees d'empresa local finalitzava el darrer dia de juliol, i el lliurament estava previst abans de festes, però la moció de censura presentada a Simat va trastocar el calendari i l'atenció d'Arc Iris.
El jurat estava format per un membre de l'Agrupació Arc Iris, un economista i el regidor Víctor Mansanet, que han tingut en compte la viabilitat econòmica i social de cada projecte a l'hora de resoldre el concurs.
El projecte guanyador requeria, atenent al projecte presentat, una inversió inicial calculada en uns 13.000 euros, que inclou l'adquisició del vehicle i les despeses de l'alta de l'empresari individal com a autònom. Tot i això, l'activitat requeria llicències de la direcció general de Transport de la Generalitat i de l'Ajuntament per a exercir com a taxi en un vehicle especial no contaminant.
El jurat ha valorat l'oportunitat del projecte a un municipi costerut com Simat, i una població cada vegada més envellida que s'ho repensa a l'hora de fer desplaçaments urbans. Una tarifa única assequible que es calcula entre 30 i 50 cèntims faria el servei rendible a partir d'uns cinquanta serveis diaris.
La peculiaritat del servei radica en que no és estrictament un taxi, sinó que pot transportar diversos passatgers al mateix temps sense compartir tarifa, i a més pot augmentar el passatge al llarg del trajecte que haja sol.licitat un altre passatger. És a dir, es tracta d'un híbrid entre el taxi i el transport urbà, però sense trajecte predeterminat.
És a dir, una persona podria sol.licitar el servei per a desplaçar-se, per exemple, des de la Font Menor al poliesportiu, i a la plaça de l'Ajuntament recollir un altre passatger que demanara anar a la Residència Bonestar. Un altre avantatge és la possibilitat de fer servir el vehicle com a transport d'objectes poc voluminosos o encomandes, per eixemple, una compra al mercat, o senzillament encomanar el diari o el pa, que es portaria al domicili del sol.licitant amb la matteixa tarifa establerta per a un desplaçament.
Per contra, un desavantatge del projecte és la impossibilitat del vehicle, per les seues característiques, de fer deplaçaments fora del casc urbà. És a dir, el vehicle podria donar servei, per eixemple, a la zona residencial de l'Aigua Potable, o fer un desplaçament a una casa de la partida dels Brolls, per posar dos casos, però no podria desplaçar-se al Pla de Corrals ni a les Foies.
Tot i això, el jurat designat per Arc Iris considera que el projecte seria beneficiós per al conjunt de la població, i per tant viable econòmica i socialment. I encara que l'autor ha renunciat a posar en marxa la idea, Arc Iris li reserva el premi un any, fins la convocatòria de l'any que ve, per si reconsidera la possibilitat de posar-lo en pràctica.
Cal recordar que el premi consistia en les despeses administratives de la posada en marxa del projecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada